12 Nisan 2010 Pazartesi

El Classico'nun Ardından




Maçın özeti bu fotoğraftır herhalde. Umutluydum maç öncesinde Real Madrid'den. Maç başladı ilk 10 dakika istekli bir oyun ortaya koydu los galacticos ama daha sonra barca yine sürekli top yaparak sazı eline aldı ve topla oynama yüzdesini hemen yüzde 60'ın üstüne çekiverdi bir anda.

Xavi düne kadar gözümde öyle süper bir oyuncu falan değildi. Bunun sebebi Pes'te zamanında Barcelona'yı alırken kendisi ile pek düzgün oynayamadığımdan belki de bilemiyorum ama dün farkettim ki bu adamın 3-4 gözü falan var. Yahu el insaf be kardeşim öyle pas atılır mı ya? İki golde de müthiş paslar atıp bir anda maçın seyrini değiştirdi ha bunun dışında attığı bir kaç pas daha var ki barça bunları değerlendiremedi.


Real Madrid beklenen oyunu hiç ortaya koyamadı maçın başından sonuna kadar. Van Der Vaart, Gago, Arbeloa bu takımın oyuncusu falan değiller. Kaka oynasaydı maçın seyrinin farklı olacağına inanıyorum. Seneye de bu 3 oyuncu yerine yapılacak doğru transferler ve Del Bosque gibi bir teknik adamla Real'in gayet başarılı olacağını düşünüyorum.

Bu arada Ronaldo'yu pek sevmem aslında ama bu maç bitiminde kendisini Messi ile kıyaslamayı doğru bulmuyorum. Messi'nin arkasında oynayan Xavi, Iniesta gbi oyuncular var. Barcelona komple bir takım, oyunu çift yönlü oynayan oyuncular, sürekli alan daraltma, pres, kontrollü oyun ne ararsan var bu takımda. Ronaldo dün yalnız kaldı bana kalırsa. Seneye doğru hamleler yaparsa Real, işin seyri baya değişebilir.

Anlamadığım ve çok uyuz olduğum bir olay var ayrıca buna değinmeden geçemeyeceğim. Yahu popüler kültürün esiri olan ne kadar çok insan var be kardeşim? Benim çocukluğumdan beri desteklediğim, sempati duyduğum takımlar vardır bazı ülkelerde. İngiltere'de Chelsea, İspanya'da Real Madrid, Almanya'da Bayern Münih benim için ilk sıradadır. Bugün insanlara baktığımızda futbolla ilgilenen ilgilenmeyen herkes Barcelonalı, herkes Katalan. Bana garip geliyor açıkçası, çünkü en alakasız insanların facebook statuslarında, tweetlerinde "haydi barcelona", "mes que un club" yazıları falan var. Yarın Real ya da Valencia bu durumda olsa onlar için de neler neler yazılır acaba? Belki normal bir durum bu ama ben kılım abicim,elimde değil:)

Uzun lafın kısası, Real'in şampiyonluk umutları yarınlara kaldı. Geçmiş olsun kendilerine, bu kadar çok parayı sağa sola saçan başkanları umarım beni de görüp alır artık. Yeter yahu haftalık 1000 euro'ya bile oynarım. Pazarlığa açığım, başkanı tanıyan biri varsa bir zahmet söylesin, iletsin bunları:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder